29 Nisan 2009 Çarşamba

Elma dersem çık Armut dersem...


Reklamcılar için Elmaları toplama mevsimi yaklaştı:)
Bu yıl 21.si düzenlenecek olan Kristal Elma Reklam ödülleri yarışması için başvurular başladı. Son başvuru tarihi katılımcılardan gelen taleplerden dolayı 4 MAYIS 2009'a kadar uzatıldı.

----
Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu 1989 yılında, Türkiye'de faaliyet gösteren
reklam ajanslarının ve çalışanlarının yıl boyunca harcadıkları emeğin, ortaya
koydukları özgün yaratıcı çalışmaların ödüllendirileceği bir yarışma düzenlemeyi
kararlaştırdı. Bu karar alındığında akla ilk gelen sorular arasında şunlar da vardı:

Yarışmanın adı ne olmalı, ödül nasıl tasarlanmalı?

O yönetim döneminin Başkanı Eli Acıman, Asbaşkan Ersin Salman'ı görevlendirdi:
"Bir çalışma yap ya da yaptır, bize bir öneriyle gel." Ersin Salman ertesi gün
Metin Deniz'le buluştu, ortak bir çalışma yürüttüler.

Yarışmanın adı, ödülün biçimi, malzemenin türü bu çalışma sonunda ortaya
çıktı. Ve bir hafta sonraki Yönetim Kurulu'na net bir öneriyle geldiler:

Yarışmanın adı "Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması" olsun, ödül
"Kristal" bir "Elma" ve ona saplanan bir "Ok"tan oluşsun. İşte o toplantıda
oybirliğiyle kabul gören yarışma adı ve ödül tasarımı, 2003 yılında 15. yaşını
doldurdu.


Peki, niçin "Kristal", "Elma" ve bir "Ok" var?

Kristal; temizliği, saydamlığı, netliği simgeliyor. Gerek mesajınız, gerekse onu taşıyan
ortam bu temizlikte, bu netlikte ve bu saydamlıkta olmalı...

Elma; yollanan reklam mesajını almasını beklediğiniz kişileri, yani hedef kitleyi
simgeliyor.

Ok; mesajınızı ve satışı sağlayan yaratıcı fikri simgeliyor.

Hiç yorum yok: